گارانتی گوشی موبایل و معرفی بهترین آنها

معرفی به دوستان اشتراک گذاری

گارانتی گوشی موبایل چیست؟

گارانتی گوشی موبایل یا ضمانت نامه گوشی موبایل تضمینی است که شرکت سازنده در قبال کارکرد و کارایی بدون مشکل محصول تولیدی اش در بازه زمانی مشخصی به خریداران ارائه می‌کند. برای مثال اگر شما اقدام به خرید گوشی موبایل سامسونگ کرده اید و این گوشی گارانتی یک ساله داشته باشد به این معنی است که سامسونگ تضمین کرده که در طی 12 ماه استفاده از این محصولش به هیچ وجه با مشکلات عملکردی که در توافق نامه محصولش قید شده است روبه رو نخواهید شد و اگر در طول این 12 ماه گوشی موبایل‌تان به مشکل عملکردی دچار شود، نمایندگی سامسونگ موظف است که گوشی را بدون گرفتن هزینهای و به صورت رایگان تعمیر کند و تحویل شما دهد.
 

تا این قسمت از مقاله سایت مرجع قیمت اسک با مفهوم گارانتی گوشی آشنا شدید در ادامه تبصره‌هایی که در رابطه با گارانتی گوشی موبایل وجود دارد و هم چنین گارانتی های معتبر موبایل در ایران که معروف هستند را معرفی می‌کنیم.

 

گارانتی گوشی موبایل چیست؟

  

چه مواردی در تعهدات گارانتی گوشی موبایل است؟

شرکت‌های سازنده گوشی موبایل، مدل‌های مختلف گوشی‌های هوشمند خود را تحت ضوابط و شرایط خاصی گارانتی می‌کنند یعنی در قبال اتفاقات و رخدادهای خاصی که ممکن است برای محصولات‌شان رخ دهد تعهد می‌دهند و این مدت زمان گارانتی گوشی موبایل متفاوت است. برای مثال با خرید گوشی موبایل اپل ، شما می‌توانید 12 ماه از گارانتی موبایل در نظر گرفته شده استفاده کنید و یا سامسونگ پرچمدار خود را به مدت 6 ماه گارانتی کرده و به بازار فروش عرضه می‌کند و اگر در خارج از این بازه زمانی مشکلی برای گوشی پیش بیاید شرکت سازنده هیچ تعهدی ندارد.
 

برای مثال شما نمی‌توانید گوشی موبایل با گارانتی 12 ماه را در ماه سیزدهم به زمین بکوبید و از ضوابط گارانتی جهت تعمیر آن استفاده کنید. اما اگر بورد اصلی گوشی تحت گارانتی به صورت ناخودآگاه در این 12 ماه بسوزد و از کار بیفتد شرکت سازنده موظف است که آن را به صورت کاملا رایگان تعمیر کند.
 

شاید جالب باشد بدانید که اکثر شرکت‌های سازنده گوشی موبایل تحت شرایط خاص و گاها عجیبی ال سی دی‌های گوشی‌هایشان را گارانتی می‌کنند، برخی از شرکت‌ها اگر ال سی دی به طور کامل بسوزد و یا اینکه تعداد مشخصی از پیکسل‌های آن سوخته باشد ال سی دی را تحت گارانتی قرار می‌دهند.
 

بنابراین همینطور که می‌بینید همیشه محدودیت‌های خاصی در گارانتی‌های گوشی موبایل وجود دارد و این محدودیت‌ها از طریق توافق نامه گارانتی مشخص می‌شود که لیستی از ضوابط و تبصره‌های گارانتی است که توسط شرکت تولید کننده گوشی موبایل ارائه می‌شود برای دانستن این تبصره‌ها و تعهدات گارانتی گوشی موبایل باید به بروشور یا همان توافق نامه گارانتی داخل محصول مراجعه کنید.

 

حدود افزایش قیمت گوشی با گارانتی اصلی

اکثرا خرید گوشی موبایل در ایران به دو صورت با گارانتی و بدون گارانتی صورت می‌گیرد. در واقع به دلیل اینکه اغلب گوشی‌ها در کشورمان توسط شرکت‌های ثانویه گارانتی می‌شود این اتفاق رخ می‌دهد این شرکت‌ها در زمان خرید گوشی موبایل (از هر برندی که باشد) یک قرارداد با مشتری امضاء می‌کنند و این شرکت ثانویه تحت ضوابط خاص و با دریافت هزینه‌ای مشخص به مشتری ضمانت می‌دهد که تعمیر مجانی قطعات و خرابی گوشی موبایل را برای بازه زمانی معینی بر عهده می‌گیرد. به همین دلیل است که شما در زمان خرید با دو نسخه از گوشی موبایل روبه رو می‌شوید گفتنی است که قیمت گوشی گارانتی اصلی گران‌تر از نسخه ی بدون گارانتی آن خواهد بود.

 

نحوه استعلام گارانتی گوشی موبایل

   

نحوه استعلام گارانتی گوشی موبایل چگونه است؟

استعلام گارانتی گوشی با توجه به شرکت سازنده متفاوت است، در بازار ایران گوشی موبایل با مارک‌های بسیار متنوعی در بازار ایران وجود دارد که هر یک روش خاصی برای تشخیص گارانتی گوشی دارند و کاربران می‌توانند از صحت و تاریخ انقضای ضمانت‌نامه گوشی خریداری شده خود مطلع شوند. از این رو ما در این قسمت نحوه تشخیص گارانتی گوشی مارک‌های پر فروش و معروف موجود در بازار ایران را شرح می‌دهیم. در ابتدا باید شماره سریال گوشی (IMEI) را بدانید برای این منظور با شماره گیری *#06#  می‌توانید IMEI را بر روی صفحه گوشی خود (جز برند اپل) مشاهده کنید.

 

• چگونه گارانتی گوشی سامسونگ را چک کنیم

1- عدد 16 رقمی سریال دستگاه  (IMEI) را به شماره 300042132 پیامک کنید. 

2- با مرکز موبایل ساموسنگ به شماره ۴۲۱۳۲-۰۲۱تماس بگیرید، این مرکز به صورت تمام وقت و هر روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان است.

 

• نحوه تشخیص گارانتی گوشی موبایل هواوی

1- اگر قبل از خرید گوشی هواوی قصد دارید از گارانتی آن مطمئن شوید، سریال  IMEI گوشی‌ مورد نظر را به سامانه ۱۰۰۰۴۲۱۰۰۰ پیامک کنید و یا با شماره ۴۲۰۰۰ ۲۱ ۹۸+ تماس بگیرید. قبل از خرید گوشی می‌توانید کد IMEI را از شماره درج شده پشت جعبه دستگاه بیابید.

2- برای مطلع شدن از مدت زمان و اطلاعات گارانتی گوشی هواوی خریداری شده به وب سایت رسمی هواوی و بخش پشتیبانی (https://consumer.huawei.com/fa/support/warranty-query/) مراجعه کرده و سپس کد IMEI را وارد کنید.

 

• نحوه استعلام گارانتی گوشی نوکیا

1- شماره سریال (IMEI)گوشی نوکیا خود به سامانه پیامکی 200023013 ارسال کنید. 

2- با شماره 02123013تماس بگیرید.

  

• استعلام گارانتی گوشی موبایل اپل

1- در ابتدا سریال نامبر دستگاه خود را بیابید، یافتن سریال نامبر گوشی موبایل اپل نسبت به دیگر برندها مفاوت است برای این منظور باید این مسیر Setting >> General >> About >> Serial Number را در گوشی خود بروید. 

سپس به صفحه چک کردن گارانتی گوشی موبایل اپل به آدرس  https://checkcoverage.apple.com  مراجعه کرده و سپس سریال نامبر دستگاه یا IMEI را در بخش مربوطه وارد کرده و  دکمه Continue  را بزنید در صفحه جدید و بخش Repairs and Service Coverage شرایط و مدت زمان گارانتی گوشی نوشته شده است.

 

معرفی بهترین گارانتی های موبایل در ایران

   

مدت زمان گارانتی گوشی ها چقد است؟

مدت زمان گارانتی گوشی‌های موبایل با توجه به سیاست‌های شرکت‌هایی که گارانتی را ارائه می‌دهند و ضوابط آنها متفاوت است. هر چقدر میزان مدت گارانتی از سوی یک شرکت بیشتر باشد برای مصرف کننده بهتر بوده و در مقابل هر چقدر زمان گارانتی گوشی کوتاه باشد برای شرکت گارانتی دهنده بهتر است و ریسک کمتری دارد.
 

مدت زمان گارانتی گوشی موبایل اپل و گارانتی گوشی موبایل سامسونگ و سایر برندهای گوشی در ایران حدودا 18 ماه است و در برخی از مواقع میزان زمان گارانتی به 1 تا 2 سال نیز می‌رسد، البته باید بدانید که هر چقدر مدت زمان گارانتی بیشتر باشد هزینه ای که باید بابت گارانتی پرداخت کنید نیز بیشتر خواهد بود و هر چقدر مدت زمان گارانتی کمتر باشد شما هزینه‌ ی کمتری را پرداخت می‌کنید.
 

در مورد گارانتی موبایل باید این نکته را بگوییم که بر خلاف بیمه موبایل قابل تمدید نیست و فقط برای یک مدت مشخص شده است. برای مثال اگر گوشی موبایل سامسونگ شما در طی 18 ماه به مشکلی برخورد که به دلیل دخالت مستفیم فرد و ناشی از سهل انگاری نباشد شرکت ارائه دهنده گارانتی باید مشکل را بررسی و حل کند اما اگر این مشکل بعد از اتمام 18 ماهه گارانتی رخ دهد دیگر ضوابط گارانتی شامل گوشی شما نشده و باید از جیب خود هزینه‌های تعمیر را پرداخت کنید در نتیجه باید گفت که مدت زمان گارانتی گوشی موبایل بستگی به ضوابط و سیاست‌های یک شرکت دارد و  در بازه‌های زمانی متفاوتی برای گوشی ارائه می‌شود.

 

چه موارد شامل گارانتی موبایل نمی شوند؟

به طور کلی موارد زیر  رایج‌ترین مشکلاتی است که شامل گارانتی گوشی موبایل نمی‌شود :
 

1-    خرابی ناشی از آب خوردگی

هیچ برندی گوشی موبایل خود را در برابر آب خوردگی و یا خرابی ناشی از آب خوردگی گارانتی نمی‌کند. حتی برخی از گوشی موبایل‌هایی که با قابلیت ضد آب IP68 طراحی شده اند نظیر گوشی آیفون xs اپل یا گوشی موبایل سامسونگ مدل s9 . از این رو اگر خرابی گوشی موبایل تان به دلیل تماس آن با آب باشد شامل ضوابط گارانتی نخواهد بود و بایت تعمیر آن باید هزینه پرداخت کنید.
 

2-    وارد شدن ضربه

اگر گوشی موبایلتان از دست تان بیفتد و یا در اثر ضربه ال سی دی و یا هر قسمتی از آن شکسته شود و یا اینکه گوشی را در جیب خود گذاشته اید و ال سی دی آن به دلیل تماس با دسته کلیدتان دچار خش و خط شود به هیچ عنوان تحت گارانتی قرار نخواهد گرفت چرا که این خرابی به دلیل سهل انگاری خود شماست و شما در به وجود آمدن آن نقش دارید.
 

3-    دزدیده شدن

گوشی موبایلی که خریداری کرده اید اگر دزدیده شود نمی‌توانید با اثبات دزدیده شدنش از شرکتی که گوشی شما را گارانتی می‌کند گوشی جدیدی بگیرید.

 

بهترین گارانتی گوشی موبایل در ایران

شرکت‌های مختلفی در ایران با نام‌های گارانتی اصلی و نماینده رسمی، محصولات یک یا چندین برند موبایل را پشتیبانی و گارانتی می‌کنند که برخی از این شرکت‌ها با ارائه شرایط و گارانتی‌های خوب به عنوان بهترین گارانتی موبایل در ایران شناخته می‌شوند در ادامه شما را با این شرکت‌ها آشنا کرده ایم.

 

گارانتی مایکروتل:

این شرکت معتبر با سابقه‌ی چند ساله گارانتی گوشی‌های برندهایی نظیر سامسونگ، هواوی و اچ تی سی را برعهده دارد، گارانتی مایکروتل علاوه بر این برندها شامل برخی از محصولات اپل نیز می‌شود که با نام مایکروتل پلاس گارانتی را انجام می‌دهد.
 

این شرکت محصولات این برندها را 18 ماه گارانتی می‌کند که شامل پشتیبانی فنی و گارانتی یک هفته‌ای تعویض دستگاه در صورتی که خود کاربر در خرابی آن دخیل نباشد را شامل می‌شود. شماره تماس مرکز خدمات مایکروتل : 84030-021 است.

 

گارانتی سامتل:

این شرکت موبایل و تبلت‌های برند سامسونگ را به مدت زمان 18 ماه گارانتی پشتیبانی فنی می‌کند و  محصولات تحت پشتیبانی ساموتل، یک هفته گارانتی تعویض در صورت خرابی ذاتی بدون اینکه سهل انگاری یا دخالت مستقم کاربر در خرابی را دارند.  شماره تماس مرکز خدمات ساموتل: 24538000-021 است.

 

گارانتی آواژنگ:

یکی از بهترین گارانتی گوشی موبایل اپل در ایران شرکت آواژنگ است که برای موبایل‌های اپل گارانتی 18 ماه پشتیبانی فنی ارائه می‌دهد. شماره تماس مرکز خدمات آواژنگ : 87113 – 021 است.

 

گارانتی های معتبر موبایل

   

آیا گارانتی اصل گوشی اپل و سامسونگ در ایران ارائه می شود؟

در اغلب کشورها، شرکت سازنده گوشی مستقیما خودش موبایل‌هایش را گارانتی می‌کند، برای مثال اگر فردی در خارج از کشور آیفون اپل را خریداری کرده باشد و در بازه زمانی گارانتی، محصول دچار خرابی شود باید به مراکز خدمات پس از فروش اپل مراجعه نماید. ولی در ایران خدمات گارانتی گوشی موبایل اکثر برندها به جز محدود برندهایی چون سامسونگ که دارای نمایندگی رسمی در ایران هستند توسط شرکت‌های ثانویه ارائه می‌شود. گوشی‌های ساموسنگ دارای گارانتی معتبر بوده و همچنین  مراکز خدمات بسیاری در ایران به صروت گسترده اماده ارائه خدمات پس از فروش و سرویس به خریداران گوشی موبایل ساموسنگ هستند.
 

ولی آیا در کشورهای دیگر نیز فروش گوشی‌های هوشمند به این صورت انجام می‌گیرد! در جواب باید گفت که ابدا اینطور نیست و هر شرکتی گوشی هوشمندش را با گارانتی رسمی خود به مشتریانش ارائه می‌دهد و برای آنها احترام قائل است و عرضه گوشی موبایل با دو نسخه با گارانتی و بدون گارانتی در این کشورها هیچ معنایی ندارد و گوشی‌هایی که با گارانتی رسمی شرکت سازنده ارائه می‌شوند ابدا قیمت بالاتری از قیمت اصلی خود دستگاه نخواهند داشت. ولی در ایران به دلیل تحریم‌ها گوشی‌ها با دو نسخه با گارانتی و بدون گارانتی با قیمت متفاوتی عرضه می‌شود و این فقط سیاست اختصاصی و خصوصی فروشندگان ایرانی است!
 

ولی خب به دلیل نبود نماینده رسمی برخی از شرکت‌ها نظیر اپل این اقدام و روش گارانتی بد نیست و چه اشکالی دارد که یک شرکت واسط محصولات این کمپانی را با گارانتی و دریافت چند صد هزارتومان برای بازه زمانی معینی گارانتی کند. ولی به یاد باشید که شرکت‌هایی چون سامسونگ در ایران نمایندگی رسمی دارند و این گوشی‌ها را تحت گارانتی رسمی این شرکت‌ها تهیه کنید.
  

 متاسفانه بسیاری از شرکت‌های ثانویه ارائه دهنده خدمات گوشی در ایران مسئولیت پذیر نیستند و اگر مشکلی که تحت ضوابط گارانتی است برای گوشی رخ بدهد و شما آن را برای تعمیر به فروشنده ارجاع دهید علاوه بر زمان طولانی ای که باید برای این پروسه طی شود شرکت گارانتی کننده و فروشنده با استفاده از انواع و اقسام روش‌های گوناگون و  دلایل عجیب و غریب سعی می‌کنند تا از تعمیر رایگان گوشی مشتریان فرار کنند. همین مسئله باعث شده تا گارانتی گوشی‌های موبایل در ایران وضعیت چندان خوبی نداشته باشد، در نتیجه خرید گوشی موبایل با گارانتی در کشور ما اقدام ضروری محسوب نمی‌شود.

گارانتی گوشی موبایل چیست؟

گارانتی گوشی موبایل یا ضمانت نامه گوشی موبایل تضمینی است که شرکت سازنده در قبال کارکرد و کارایی بدون مشکل محصول تولیدی اش در بازه زمانی مشخصی به خریداران ارائه می‌کند. برای مثال اگر شما اقدام به خرید گوشی موبایل سامسونگ کرده اید و این گوشی گارانتی یک ساله داشته باشد به این معنی است که سامسونگ تضمین کرده که در طی 12 ماه استفاده از این محصولش به هیچ وجه با مشکلات عملکردی که در توافق نامه محصولش قید شده است روبه رو نخواهید شد و اگر در طول این 12 ماه گوشی موبایل‌تان به مشکل عملکردی دچار شود، نمایندگی سامسونگ موظف است که گوشی را بدون گرفتن هزینهای و به صورت رایگان تعمیر کند و تحویل شما دهد.

تا این قسمت از مقاله سایت مرجع قیمت اسک با مفهوم گارانتی گوشی آشنا شدید در ادامه تبصره‌هایی که در رابطه با گارانتی گوشی موبایل وجود دارد و هم چنین گارانتی های معتبر موبایل در ایران که معروف هستند را معرفی می‌کنیم.

چه مواردی در تعهدات گارانتی گوشی موبایل است؟

شرکت‌های سازنده گوشی موبایل، مدل‌های مختلف گوشی‌های هوشمند خود را تحت ضوابط و شرایط خاصی گارانتی می‌کنند یعنی در قبال اتفاقات و رخدادهای خاصی که ممکن است برای محصولات‌شان رخ دهد تعهد می‌دهند و این مدت زمان گارانتی گوشی موبایل متفاوت است. برای مثال با خرید گوشی موبایل اپل ، شما می‌توانید 12 ماه از گارانتی موبایل در نظر گرفته شده استفاده کنید و یا سامسونگ پرچمدار خود را به مدت 6 ماه گارانتی کرده و به بازار فروش عرضه می‌کند و اگر در خارج از این بازه زمانی مشکلی برای گوشی پیش بیاید شرکت سازنده هیچ تعهدی ندارد.

برای مثال شما نمی‌توانید گوشی موبایل با گارانتی 12 ماه را در ماه سیزدهم به زمین بکوبید و از ضوابط گارانتی جهت تعمیر آن استفاده کنید. اما اگر بورد اصلی گوشی تحت گارانتی به صورت ناخودآگاه در این 12 ماه بسوزد و از کار بیفتد شرکت سازنده موظف است که آن را به صورت کاملا رایگان تعمیر کند.

شاید جالب باشد بدانید که اکثر شرکت‌های سازنده گوشی موبایل تحت شرایط خاص و گاها عجیبی ال سی دی‌های گوشی‌هایشان را گارانتی می‌کنند، برخی از شرکت‌ها اگر ال سی دی به طور کامل بسوزد و یا اینکه تعداد مشخصی از پیکسل‌های آن سوخته باشد ال سی دی را تحت گارانتی قرار می‌دهند.

بنابراین همینطور که می‌بینید همیشه محدودیت‌های خاصی در گارانتی‌های گوشی موبایل وجود دارد و این محدودیت‌ها از طریق توافق نامه گارانتی مشخص می‌شود که لیستی از ضوابط و تبصره‌های گارانتی است که توسط شرکت تولید کننده گوشی موبایل ارائه می‌شود برای دانستن این تبصره‌ها و تعهدات گارانتی گوشی موبایل باید به بروشور یا همان توافق نامه گارانتی داخل محصول مراجعه کنید.

حدود افزایش قیمت گوشی با گارانتی اصلی

اکثرا خرید گوشی موبایل در ایران به دو صورت با گارانتی و بدون گارانتی صورت می‌گیرد. در واقع به دلیل اینکه اغلب گوشی‌ها در کشورمان توسط شرکت‌های ثانویه گارانتی می‌شود این اتفاق رخ می‌دهد این شرکت‌ها در زمان خرید گوشی موبایل (از هر برندی که باشد) یک قرارداد با مشتری امضاء می‌کنند و این شرکت ثانویه تحت ضوابط خاص و با دریافت هزینه‌ای مشخص به مشتری ضمانت می‌دهد که تعمیر مجانی قطعات و خرابی گوشی موبایل را برای بازه زمانی معینی بر عهده می‌گیرد. به همین دلیل است که شما در زمان خرید با دو نسخه از گوشی موبایل روبه رو می‌شوید گفتنی است که قیمت گوشی گارانتی اصلی گران‌تر از نسخه ی بدون گارانتی آن خواهد بود.  

نحوه استعلام گارانتی گوشی موبایل چگونه است؟

استعلام گارانتی گوشی با توجه به شرکت سازنده متفاوت است، در بازار ایران گوشی موبایل با مارک‌های بسیار متنوعی در بازار ایران وجود دارد که هر یک روش خاصی برای تشخیص گارانتی گوشی دارند و کاربران می‌توانند از صحت و تاریخ انقضای ضمانت‌نامه گوشی خریداری شده خود مطلع شوند. از این رو ما در این قسمت نحوه تشخیص گارانتی گوشی مارک‌های پر فروش و معروف موجود در بازار ایران را شرح می‌دهیم. در ابتدا باید شماره سریال گوشی (IMEI) را بدانید برای این منظور با شماره گیری *#06#  می‌توانید IMEI را بر روی صفحه گوشی خود (جز برند اپل) مشاهده کنید.

·        چگونه گارانتی گوشی سامسونگ را چک کنیم

1-    عدد 16 رقمی سریال دستگاه  (IMEI) را به شماره 300042132 پیامک کنید.

2-    با مرکز موبایل ساموسنگ به شماره ۴۲۱۳۲-۰۲۱تماس بگیرید، این مرکز به صورت تمام وقت و هر روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان است.

·        نحوه تشخیص گارانتی گوشی موبایل هواوی

·        اگر قبل از خرید گوشی هواوی قصد دارید از گارانتی آن مطمئن شوید، سریال  IMEI گوشی‌ مورد نظر را به سامانه ۱۰۰۰۴۲۱۰۰۰ پیامک کنید و یا با شماره ۴۲۰۰۰ ۲۱ ۹۸+ تماس بگیرید. قبل از خرید گوشی می‌توانید کد IMEI را از شماره درج شده پشت جعبه دستگاه بیابید.

·   برای مطلع شدن از مدت زمان و اطلاعات گارانتی گوشی هواوی خریداری شده به وب سایت رسمی هواوی و بخش پشتیبانی (https://consumer.huawei.com/fa/support/warranty-query/) مراجعه کرده و سپس کد IMEI را وارد کنید.

·        نحوه استعلام گارانتی گوشی نوکیا

1-    شماره سریال (IMEI)گوشی نوکیا خود به سامانه پیامکی 200023013 ارسال کنید.

2-    با شماره 02123013تماس بگیرید.

·        استعلام گارانتی گوشی موبایل اپل

1-  در ابتدا سریال نامبر دستگاه خود را بیابید، یافتن سریال نامبر گوشی موبایل اپل نسبت به دیگر برندها مفاوت است برای این منظور باید این مسیر Setting >> General >> About >> Serial Number را در گوشی خود بروید.

سپس به صفحه چک کردن گارانتی گوشی موبایل اپل به آدرس  https://checkcoverage.apple.com  مراجعه کرده و سپس سریال نامبر دستگاه یا IMEI را در بخش مربوطه وارد کرده و  دکمه Continue  را بزنید در صفحه جدید و بخش Repairs and Service Coverage شرایط و مدت زمان گارانتی گوشی نوشته شده است.

 

مدت زمان گارانتی گوشی ها چقد است؟

مدت زمان گارانتی گوشی‌های موبایل با توجه به سیاست‌های شرکت‌هایی که گارانتی را ارائه می‌دهند و ضوابط آنها متفاوت است. هر چقدر میزان مدت گارانتی از سوی یک شرکت بیشتر باشد برای مصرف کننده بهتر بوده و در مقابل هر چقدر زمان گارانتی گوشی کوتاه باشد برای شرکت گارانتی دهنده بهتر است و ریسک کمتری دارد.

مدت زمان گارانتی گوشی موبایل اپل و گارانتی گوشی موبایل سامسونگ و سایر برندهای گوشی در ایران حدودا 18 ماه است و در برخی از مواقع میزان زمان گارانتی به 1 تا 2 سال نیز می‌رسد، البته باید بدانید که هر چقدر مدت زمان گارانتی بیشتر باشد هزینه ای که باید بابت گارانتی پرداخت کنید نیز بیشتر خواهد بود و هر چقدر مدت زمان گارانتی کمتر باشد شما هزینه‌ ی کمتری را پرداخت می‌کنید.

در مورد گارانتی موبایل باید این نکته را بگوییم که بر خلاف بیمه موبایل قابل تمدید نیست و فقط برای یک مدت مشخص شده است. برای مثال اگر گوشی موبایل سامسونگ شما در طی 18 ماه به مشکلی برخورد که به دلیل دخالت مستفیم فرد و ناشی از سهل انگاری نباشد شرکت ارائه دهنده گارانتی باید مشکل را بررسی و حل کند اما اگر این مشکل بعد از اتمام 18 ماهه گارانتی رخ دهد دیگر ضوابط گارانتی شامل گوشی شما نشده و باید از جیب خود هزینه‌های تعمیر را پرداخت کنید در نتیجه باید گفت که مدت زمان گارانتی گوشی موبایل بستگی به ضوابط و سیاست‌های یک شرکت دارد و  در بازه‌های زمانی متفاوتی برای گوشی ارائه می‌شود.

چه موارد شامل گارانتی موبایل نمی شوند؟

به طور کلی موارد زیر  رایج‌ترین مشکلاتی است که شامل گارانتی گوشی موبایل نمی‌شود :

1-    خرابی ناشی از آب خوردگی

هیچ برندی گوشی موبایل خود را در برابر آب خوردگی و یا خرابی ناشی از آب خوردگی گارانتی نمی‌کند. حتی برخی از گوشی موبایل‌هایی که با قابلیت ضد آب IP68 طراحی شده اند نظیر گوشی آیفون xs اپل یا گوشی موبایل سامسونگ مدل s9 . از این رو اگر خرابی گوشی موبایل تان به دلیل تماس آن با آب باشد شامل ضوابط گارانتی نخواهد بود و بایت تعمیر آن باید هزینه پرداخت کنید.

2-    وارد شدن ضربه

اگر گوشی موبایلتان از دست تان بیفتد و یا در اثر ضربه ال سی دی و یا هر قسمتی از آن شکسته شود و یا اینکه گوشی را در جیب خود گذاشته اید و ال سی دی آن به دلیل تماس با دسته کلیدتان دچار خش و خط شود به هیچ عنوان تحت گارانتی قرار نخواهد گرفت چرا که این خرابی به دلیل سهل انگاری خود شماست و شما در به وجود آمدن آن نقش دارید.

3-    دزدیده شدن

گوشی موبایلی که خریداری کرده اید اگر دزدیده شود نمی‌توانید با اثبات دزدیده شدنش از شرکتی که گوشی شما را گارانتی می‌کند گوشی جدیدی بگیرید.

بهترین گارانتی گوشی موبایل در ایران

شرکت‌های مختلفی در ایران با نام‌های گارانتی اصلی و نماینده رسمی، محصولات یک یا چندین برند موبایل را پشتیبانی و گارانتی می‌کنند که برخی از این شرکت‌ها با ارائه شرایط و گارانتی‌های خوب به عنوان بهترین گارانتی موبایل در ایران شناخته می‌شوند در ادامه شما را با این شرکت‌ها آشنا کرده ایم.

گارانتی مایکروتل:

این شرکت معتبر با سابقه‌ی چند ساله گارانتی گوشی‌های برندهایی نظیر سامسونگ، هواوی و اچ تی سی را برعهده دارد، گارانتی مایکروتل علاوه بر این برندها شامل برخی از محصولات اپل نیز می‌شود که با نام مایکروتل پلاس گارانتی را انجام می‌دهد.

این شرکت محصولات این برندها را 18 ماه گارانتی می‌کند که شامل پشتیبانی فنی و گارانتی یک هفته‌ای تعویض دستگاه در صورتی که خود کاربر در خرابی آن دخیل نباشد را شامل می‌شود. شماره تماس مرکز خدمات مایکروتل : 84030-021 است.

گارانتی سامتل:

این شرکت موبایل و تبلت‌های برند سامسونگ را به مدت زمان 18 ماه گارانتی پشتیبانی فنی می‌کند و  محصولات تحت پشتیبانی ساموتل، یک هفته گارانتی تعویض در صورت خرابی ذاتی بدون اینکه سهل انگاری یا دخالت مستقم کاربر در خرابی را دارند.  شماره تماس مرکز خدمات ساموتل: 24538000-021 است.

گارانتی آواژنگ:

یکی از بهترین گارانتی گوشی موبایل اپل در ایران شرکت آواژنگ است که برای موبایل‌های اپل گارانتی 18 ماه پشتیبانی فنی ارائه می‌دهد. شماره تماس مرکز خدمات آواژنگ : 87113 021است.

آیا گارانتی اصل گوشی اپل و سامسونگ در ایران ارائه می شود؟

در اغلب کشورها، شرکت سازنده گوشی مستقیما خودش موبایل‌هایش را گارانتی می‌کند، برای مثال اگر فردی در خارج از کشور آیفون اپل را خریداری کرده باشد و در بازه زمانی گارانتی، محصول دچار خرابی شود باید به مراکز خدمات پس از فروش اپل مراجعه نماید. ولی در ایران خدمات گارانتی گوشی موبایل اکثر برندها به جز محدود برندهایی چون سامسونگ که دارای نمایندگی رسمی در ایران هستند توسط شرکت‌های ثانویه ارائه می‌شود. گوشی‌های ساموسنگ دارای گارانتی معتبر بوده و همچنین  مراکز خدمات بسیاری در ایران به صروت گسترده اماده ارائه خدمات پس از فروش و سرویس به خریداران گوشی موبایل ساموسنگ هستند.

ولی آیا در کشورهای دیگر نیز فروش گوشی‌های هوشمند به این صورت انجام می‌گیرد! در جواب باید گفت که ابدا اینطور نیست و هر شرکتی گوشی هوشمندش را با گارانتی رسمی خود به مشتریانش ارائه می‌دهد و برای آنها احترام قائل است و عرضه گوشی موبایل با دو نسخه با گارانتی و بدون گارانتی در این کشورها هیچ معنایی ندارد و گوشی‌هایی که با گارانتی رسمی شرکت سازنده ارائه می‌شوند ابدا قیمت بالاتری از قیمت اصلی خود دستگاه نخواهند داشت. ولی در ایران به دلیل تحریم‌ها گوشی‌ها با دو نسخه با گارانتی و بدون گارانتی با قیمت متفاوتی عرضه می‌شود و این فقط سیاست اختصاصی و خصوصی فروشندگان ایرانی است!

ولی خب به دلیل نبود نماینده رسمی برخی از شرکت‌ها نظیر اپل این اقدام و روش گارانتی بد نیست و چه اشکالی دارد که یک شرکت واسط محصولات این کمپانی را با گارانتی و دریافت چند صد هزارتومان برای بازه زمانی معینی گارانتی کند. ولی به یاد باشید که شرکت‌هایی چون سامسونگ در ایران نمایندگی رسمی دارند و این گوشی‌ها را تحت گارانتی رسمی این شرکت‌ها تهیه کنید. 

 متاسفانه بسیاری از شرکت‌های ثانویه ارائه دهنده خدمات گوشی در ایران مسئولیت پذیر نیستند و اگر مشکلی که تحت ضوابط گارانتی است برای گوشی رخ بدهد و شما آن را برای تعمیر به فروشنده ارجاع دهید علاوه بر زمان طولانی ای که باید برای این پروسه طی شود شرکت گارانتی کننده و فروشنده با استفاده از انواع و اقسام روش‌های گوناگون و  دلایل عجیب و غریب سعی می‌کنند تا از تعمیر رایگان گوشی مشتریان فرار کنند. همین مسئله باعث شده تا گارانتی گوشی‌های موبایل در ایران وضعیت چندان خوبی نداشته باشد، در نتیجه خرید گوشی موبایل با گارانتی در کشور ما اقدام ضروری محسوب نمی‌شود.

 

 


نظرات
امتیاز شما به این مطلب :