فواید تردمیل برای سلامت بدن و تناسب اندام

معرفی به دوستان اشتراک گذاری

کار کردن با تردمیل ساده بوده و سخت نیست، روی تسمه یا نوار نقاله بایستید و دکمه شروع (start) را فشار دهید تا دستگاه شروع به کار کند.

فواید تردمیل (Treadmill) برای کسانی که از این دستگاه استفاده کردند پوشیده نیست اما شاید بسیاری از افراد ندانند که فواید تردمیل چه می‌تواند باشد یا شاید به دلیل استفاده نادرست از دستگاه به نتایج دلخواه نرسیده‌اند. تردمیل یک دستگاه ورزشی است که دویدن و راه رفتن را که یک نوع تمرین هوازی است در محیط ثابت همچون خانه یا باشگاه شبیه سازی می‌کند.
 
بسیاری از ورزشکاران و افراد مبتدی از تردمیل برای حجم دهی به عضلات معمولا پاها، افزایش چربی سوزی و کاهش وزن و انجام تمرینات بهبود قلبی و عروقی استفاده می‌کنند. فواید تردمیل برای سلامت بدن و تناسب اندام شامل موارد بسیاری می‌شود که ما در این مقاله از سایت اسک شما را با فواید تردمیل و تاثیرات مثبت و شگرف آن در سلامت و زیبایی اندام آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 

مزایای استفاده از دستگاه تردمیل خانگی

1. اولین دلیل که مردم به سراغ تردمیل خانگی می‌روند این است که همیشه در دسترس بوده و در هر موقع از شبانه روز که بخواهند به ورزش می‌پردازند.

 
2. با خرید دستگاه تردمیل خانگی دیگر نیازی نیست به باشگاه ورزشی بروید در نتیجه در وقت و هزینه‌ی شما صرفه جویی می‌شود.

 
3. یکی دیگر از فواید تردمیل خانگی این است که امکان ورزش تمامی اعضای خانواده را در مکان آرام و خانگی در کنار یکدیگر فراهم می‌کند.

 
4. در خانه خود بر روی تردمیل ورزش کنید و هم‌زمان با ورزش به تماشای تلویزیون و صحبت با تلفن همراه و اعضا خانواده بپردازید.

 
5. تردمیل‌های خانگی امروزی برنامه‌ها و تمرینات ورزشی در حافظه خود دارند و این یعنی مربی را به خانه خود می‌آورید و بدون نیاز به مربی تمرینات برنامه ریزی شده ورزشی را انجام می‌دهید.

 
6. پیاده روی یکی از مهم‌ترین راه‌های لاغری است و اگر هوا نا مساعد باشد نمی‌توان پیاده روی کرد یکی از فواید تردمیل خانگی این است که با استفاده از آن می‌توانید در هر شرایط هوایی در خانه ورزش و پیاده روی کنید.

 
7. پیاده روی روزانه در خیابان‌های بتنی ضربه زیادی به پاها وارد می‌کند که باعث دردهای مفصلی می‌شود اما تردمیل سطح صاف و ملایمی دارد که از ضربه به زانوها جلوگیری می‌کند.

 

مزایای استفاده از دستگاه تردمیل خانگی

  

فواید تردمیل برای سلامتی

ورزش کردن در افزایش سلامتی افراد بسیار موثر است و یکی از فواید تردمیل علاوه بر تناسب و زیبایی اندام، پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها و حتی درمان آنهاست.

 
1- سلامت قلب و عروق: راه رفتن روی تردمیل سبب بهبود عملکرد قلب می‌شود، آن را قوی می‌کند و فشار خون کاهش پیدا می‌دهد.

 
2- کاهش استرس: اضطراب و استرس یکی از مشکلاتی است که امروزه بسیاری از افراد به آن دچار هستند و تاثیرات منفی بسیاری بر زندگی فردی و اجتماعی شخص می‌گذارد. یکی از فواید تردمیل کاهش استرس است چرا که دویدن و پیاده‌روی با این دستگاه موجب حرکت بهتر و بیشتر خون در رگ‌های بدن می‌شود.

 
3- کاهش کلسترول: تردمیل به عنوان محبوب‌ترین تجهیزات ورزشی هوازی شناخته می‌شود. ورزش‌های هوازی موجب کاهش کلسترول بد در بدن شده و به جای آن کلسترول خوب را زیاد می‌کند.

 
4- مفاصل مقاوم: از فواید تردمیل برای سلامتی می‌توان به افزایش انعطاف پذیری عضلات و استفامت آنها اشاره کرد.

 

تردمیل کدام قسمت‌ های بدن را لاغر می کند؟

از فواید تردمیل لاغر شدن است چرا که میزان اکسیژن رسانی به بدن در هنگام کار با این دستگاه افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع موجب چربی سوزی در بدن شده و فرد می‌تواند چربی بخش‌های مختلف بدن همچون شکم را از بین ببرد. در نتیجه با تردمیل می‌توانید میزان چربی سوزی بخش‌های مختلف بدن را افزایش دهید اما رسیدن به این هدف نیازمند رعایت مواردی است، در طول استفاده از تردمیل باید برنامه دقیق هفتگی داشته باشید و صد البته رژیم غذایی مناسبی در رابطه با کاهش وزن را رعایت کنید.

 
بسیاری از افراد نمی‌دانند برای کاهش وزن خود از تردمیل چگونه استفاده کنند باید بگوییم که مدت زمان ورزش روی تردمیل باید کم و شدت آن زیاد باشد و فرد باید شیب دستگاه را کم کند. جالب است بدانید که با استفاده از تردمیل هر فرد روزانه حداقل 500 کالری می‌سوزاند که در هفته به 3500 کالری می‌رسد این میزان کالری سوزی به معنی کم کردن 2 کیلو از وزن بوده و این مورد یکی از مهم‌‍ترین فواید تردمیل است. بسیاری از مدل‌های تردمیل با داشتن صفحه مانیتور دیجیتال به شما اجازه می‌دهند که سطح پیشرفت خود را بررسی کنید و با انتخاب برنامه‌های ورزشی زودتر شاهد کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام خود باشید. البته داشتن ویژگی هایی مانن صفحه مانیتور و شیب و ... در قیمت تردمیل تاثیر زیادی دارد.

 

فواید تردمیل برای لاغری شکم کاهش وزن

اگر به دنبال لاغری در ناحیه شکم و پهلو هستید تردمیل وسیله ای ایده آل برای رسیدن به این هدف است. با استفاده از تردمیل ارگان‌هایی مثل روده و کبد از چربی‌های شکم حفظ می‌شود. در واقع از فواید تردمیل این است که به شما این امکان را می‌دهد که به سادگی در منزل با چریی‌های شکم خود مقابله کرده و لاغری آسانی داشته باشید.

 
برای اینکه نتیجه بهتری گرفته و سریع تر شاهد کاهش چربی‌های بدن در بخش شکم باشید بهتر است هم از تردمیل و هم از دوچرخه ثابت استفاده کنید چرا که تاثیر بیشتری در چربی سوزی شکم دارد اگر دستگاه دوچرخه ثابت در دسترس شما نیست و یا فقط در منزل دستگاه تردمیل دارید پس از انجام تمرینات با تردمیل روی زمین دراز بکشید، پاهای خود را به بالا بیاورید و رکاب بزنید.

 

فواید تردمیل در بدنسازی

بسیاری از بدنسازان از تردمیل برای خوش فرم کردن عضلات مختف بدن خود استفاده می‌کنند، دویدن بر روی تردمیل باعث می‌شود تا عضلات پای شخص تقویت شود. عضلات چهار سر ران که شامل ماهیچه پهن درونی، بیرونی، میانی و رانی از جمله عضلاتی هستند که به وسیله تردمیل تقویت و قوی می‌شوند.

 
فواید تردمیل در بدنسازی به همین جا ختم نمی‌شود بسیاری از ورزشکاران برای تقویت ساق پای خود شیب دستگاه تردمیل را بیشتر می‌کنند تا عضلات ساق پایشان تقویت شود همچنین با گرفتن دسته‌های تردمیل بازوی شخص نیز تقویت می‌شود.

 
عضلات شکمی نیز هنگام قدم زدن روی تردمیل به دلیل اینکه شما به کمر خود قوس می‌دهید تا راه رفتن روی دستگاه را حفظ کنید نیز درگیر و تقویت می‌شود. پس شما با تغییر شیب دستگاه و استفاده صحیح از تردمیل می‌توانید به سادگی عضله سازی و تغییر فرم بدن خود را با این وسیله انجام دهید و اندام زیبا و خوش فرم که از فواید تردمیل است، داشته باشید.

 

فواید تردمیل معکوس

  

فواید تردمیل معکوس

منظور از تردمیل معکوس این است که برعکس بر روی دستگاه تردمیل قرار بگیرید و دستگاه را روشن کنید. خانم‌هایی که می‌خواهند باسن خوش فرمی داشته باشند بهتر است از تردمیل بصورت معکوس استفاده کنند. از فواید تردمیل معکوس این است که زمانی که ورزش می‌کنید و به سمت عقب برمی‌گردید سلول‌های مغزتان نیز همزمان با شما ورزش کرده و در این زمان هم بینایی و شنوایی همراه با بدن و مغزتان تقویت می‌شوند.

 
افرادی که می‌خواهند به صورت حرفه ایی و پیشرفته ورزش کنند باید راه رفتن بر روی تردمیل به صورت برعکس را در تمرینات خود قرار دهند چرا که یکی از فواید تردمیل معکوس این است عضلات شکم را تحریک می‌کند و با فشار آوردن به ناحیه شکم باعث سفت شدن عضلات آن بخش می‌شود.

 
پزشکان معتقدند که در تردمیل معکوس اگر 100 قدم بردارید برابر است با 1000 قدم برداشتن بر روی دستگاه به صورت عادی و رو جلو ! از این رو ثاثیر بسیار زیادی در کالری سوزی و آب کردن چربی‌های دور شکم و پهلو‌ها و ران‌ها دارد. در اغلب کشور‌ها بویژه در اروپا و ژاپن بر این باورند که معکوس دویدن نسبت به دویدن رو به جلو ماهیچه‌های بیشتری را در بدن تحرک می‌کند و 30 درصد بیشتر کالری سوزی دارد. یکی دیگر از فواید تردمیل معکوس ابن است که مانند مسکن بدن عمل می‌کند یعنی اگر شما از کمر درد یا دردهای دیگر مفصلی رنج می‌برید با این روش به مرور دیگر دردی نخواهید داشت.

 

فواید تردمیل با شیب

تردمیل‌های امروزی دارای قابلیتی هستند که با آن می‌توان شیب دستگاه را کم و زیاد کرد و به افراد این امکان را می‌دهند که فضایی طبیعی مانند کوه نوردی یا پیاده روی در مسیر‌های شیب دار را ایجاد کنند. اگر هدف شما از خرید تردمیل لاغری و تناسب اندام است باید تردمیلی را خریداری کنید که دارای تنظیمات شیب هم باشد. از فواید تردمیل با شیب این است که منجر به کالری سوزی شده و با آن می‌توان چربی‌های بدن را از بین برد و هم‌چنین باعث سفت و عضلانی شدن ماهیچه‌های پا می‌شود. براساس تجربه‌های استفاده کنندگان از تردمیل، اگر در هنگام ورزش کردن از شیب تردمیل استفاده کنید می‌توانید ماهیچه و ران‌های خود را سفت و بهتر کنید.

 
اگر هم می‌خواهید بدن‌تان زودتر به نتیجه لاغری و تناسب اندام دلخواه‌تان برسید، تمرین‌های هوازی که در حافظه مانیتور تردمیل وجود دارد را به صورت متنوع و در دقایق مختلف انجام دهید، برای مثال هر 5 دقیقه شیب دستگاه را به آرامی زیاد کنید و این عمل را تا 10 دقیقه ثابت نگه دارید و بعد از اتمام کار به آرامی به حالت اولیه برگردانید.

 
توجه داشته باشید که یکی از خطرهای تردمیل استفاده از آن به صورت شیب‌دار است، افرادی که از انواع شیب‌دار تردمیل به صورت نامناسب استفاده کنند به مفاصل زانو، مفصل لگن و مچ پا آسیب می‌رسانند و همین‌طور ناخودآگاه با افزایش شیب، شدت ورزش نیز بیشتر می‌شود و ممکن است که خود را در صورت وجود عوامل خطر بیماری‌های قلبی، در معرض ابتلا به این‌گونه بیماری‌ها قرار دهند. بنابراین توصیه ما به شما این است که اگر مبتدی هستید میزان شیب دستگاه را طبق نظر مربی تنظیم کنید.


نظرات
امتیاز شما به این مطلب :